Mokyklos g. 24, Švenčionėliai, LT-18220 Švenčionių r.
+370 387 31312
rastine@skmg.lt

Atvirkščia pamoka, arba Kad mokiniai nenuobodžiautų pamokoje

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos svetainė

Atvirkščia pamoka, arba Kad mokiniai nenuobodžiautų pamokoje

Nuotolinio mokymo(si) metu biologijos pamokose susiduriama su įvairiais iššūkiais, priverčiančiais atrasti arba prisiminti būdus ir galimybes, leidžiančias aktualizuoti mokymosi medžiagą taip, kad mokinys aktyviai dalyvautų pamokoje, jam būtų įdomu ir naudinga. Šiam tikslui į pagalbą pasitelktas atvirkštinis mokymasis, t.y. atvirkštinės pamokos. Tai vienas naujausių veiksmingo mokymo(si) būdų. Įprastinėje pamokoje mokytojas yra žinių šaltinis, o atvirkštinis mokymasis eliminuoja jo didaktinį vaidmenį, nes mokiniai pagrindines temos žinias įgyja savarankiškai. Pamokos laiku mokytojas, skyręs praktines užduotis temai įtvirtinti, gilinti, atlieka konsultanto, mentoriaus vaidmenį.

Būtent taip dirbo devintų klasių mokiniai analizuodami atramos-judėjimo sistemą. Pirmiausia mokiniai pamokoje savarankiškai analizavo literatūrą ir atliko pateiktas užduotis, skirtas teorinių žinių įtvirtinimui ir taikymui. Kaip sekėsi suprasti ir pritaikyti žinias apie kaulus, raumenis ir kaulų jungtis mokiniai pasitikrino greitojoje viktorinoje. Įsivertinę ir aptarę teorinį žinių kraitį mokiniai antroje pamokoje sutiko tapti jaunaisiais paramedikais ir suteikti skubią pagalbą įvykus įvairioms traumoms. Gavę situaciją, ją išsinagrinėję, susieję jau žinomą teoriją su papildoma informacija mokiniai pristatė, kaip elgtųsi, kai šalia esančiam įtariamas kaukolės, stuburo, blauzdikaulio, alkūnkaulio atviras lūžis, sąnario išnirimas, raumens patempimas ir pan. Aktyvus mokinių dalyvavimas pamokoje parodė, kad atvirkštinėje pamokoje mokiniai yra motyvuoti, gali, nori ir moka dirbti atsakingai ir aktyviai.

Atvirkštinis mokymasis turi savotiškų privalumų. Pirma, mokiniai mokydamiesi virtualioje aplinkoje ir pasitikrindami, ką ir kaip išmoko, įsiveiklina, jų neužgožia lyderiauti mėgstantys bendraklasiai. Jie jaučiasi patogiai dirbdami savo tempu tiek namuose, tiek klasėje, nes ateina su pamokos temos pagrindais, todėl noriai dalyvauja žinių įtvirtinimo ir gilinimo procese, daugiau gauna dėmesio iš mokytojo, kuris neišeikvoja laiko aiškindamas pamoką. Antra, šis mokymosi modelis siejamas su informacinių technologijų naudojimu, kas yra labai svarbus elementas šiandieninei kartai.

Biologijos, gamtos ir žmogaus mokytoja
metodininkė Daiva Gaidamavičienė