Mokyklos g. 24, Švenčionėliai, LT-18220 Švenčionių r.
+370 387 31312
rastine@skmg.lt

Kultūros atspindžiai Vilniaus senamiestyje

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos svetainė

Kultūros atspindžiai Vilniaus senamiestyje

Kaip sudominti informacijos pertekliuje gyvenantį paauglį Lietuvos paveldu – tai iššūkis mokytojams, organizuojantiems mokinių išvykas. Pelnyti 8a ir 8b klasių mokinių dėmesį šį kartą pavyko išvyką pavertus kolegialia pamoka už gimnazijos ribų – mokiniai išvyko į Vilnių.

Pamoka prasidėjo Lukiškių kalėjime, šiuo metu atvirame visiems, norintiems pamatyti, kaip anksčiau gyveno nuteistieji. Nors kalėjimas sutiko mus tuščiomis kameromis, tačiau, patekę į jo teritoriją, pajutome ne pačią jaukiausią atmosferą. Daugelis susimąstė apie savo elgesį ir gyvenimo prioritetus. Gidai suteikė mokiniams galimybę patirti gyvenimo sąlygas kalėjime ir išgyventi kalinių emocijas. Mokiniai pagilino savo socialinę kompetenciją, padedančią mokytis dalyvauti socialiniame gyvenime ir prisitaikyti prie skirtingų socialinių kontekstų.

Kita pamokos dalis – apsilankymas Vilniaus arkikatedroje – tapo kontrastu Lukiškių kalėjimui. Mokiniai grožėjosi šv. Kazimiero koplyčia, išklausė gidės istoriją apie ją, atliko paskirtas užduotis.

Pažintis su kultūros paveldo objektais tęsėsi keliaujant Vilniaus senamiesčio gatvėmis. Aštuntokai sužinojo, kad Vilnius – tai daugybės kultūrų atspindžių miestas, atliko užduotis, fiksavo įdomiausius ir mažiau žinomus faktus. Pamokos metu kaip tikri pėdsekiai mokiniai praėjo pro rusų, prancūzų, žydų ir vokiečių kultūrą ir asmenybes menančias vietas, prisilietė prie kultūrinio paveldo bandydami į visumą sujungti istorijos faktus ir kultūros ženklus.

Visos ekskursijos metu mokiniai dirbo grupėmis, turėjo atliki paskirtas užduotis (atsakyti į klausimus) ir surinkti informaciją. Vieną iš užduočių – užduoti klausimą gidei – įveikė visos grupės. Šį pamokos elementą, būtent interviu paėmimą, mokiniai turės pritaikyti pristatydami skaidres anglų kalba.

Tokios kolegialios pamokos ne mokyklos erdvėse kelia didelį mokinių susidomėjimą, leidžia gyvai išgirsti ir prisiliesti prie mokomosios medžiagos, patirti realias emocijas. Mokiniai pagilino savivaldaus mokymosi kompetencijas – gebėjimą valdyti ir atrinkti reikalingą informaciją, gebėjimą reflektuoti. Pasibaigus pamokai-išvykai mokiniai objektyviai įsivertino: išvardino, ką naujo sužinojo, pamatė, dalinosi įspūdžiais. Buvo akivaizdu, kad pamokos metu išgirsta informacija ir pamatyti objektai ilgai išliks aštuntokų atmintyje.

Mokytojos Ina Stvolienė ir Jolanta Klipčiuvienė