OLWEUS mokykla
Programos
Projektai

AD apsauga

Gerbiami svetainės lankytojai, svetainėje yra publikuojamos mokykloje vykstančių viešų renginių foto nuotraukos ir asmenų atvaizdai. Asmenys, pageidaujantys pasinaudoti „teise būti pamirštam“ (Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679, 2016 m. gegužės mėn. 24 d.) turėtų kreiptis į svetainės administratorių.

Lankytojai

Technologijos žmogaus gyvenime

Kokia pamoka mokiniams įdomi, naudinga ir įsimintina? Mokiniai teigė, kad jiems įdomu tai, kas netradiciška, linksma ir galima atlikti patiems. Įvertinę mokinių norus, juos suderinę su programomis, pateikėme siūlymą praktiškai netradicinėse erdvėse paanalizuoti, kur ir kaip žmogaus kasdienybėje taikomos biotechnologijos bei kitos technologijos. Todėl veiklas 5a ir 6 a klasių mokiniams pasirinkome Trakų šokolado fabrike bei Vilniaus energetikos ir technikos muziejuje. Kaip gaminamas šokoladas, kokie taikomi biotechnologijų principai buvo pagrindiniai mokinių klausimai, pagal kuriuos visi kartu suformulavome pamokos uždavinius.

Pamokos pradžioje įvairių šokoladų pavyzdžiai sužadino mokinių smalsumą kaip, kodėl, iš ko, kokiomis sąlygomis gaminami įvairūs saldainiai. Saldieji prizai skatino norą analizuoti ir rungtyniaujant su draugais pateikti argumentuotus klausimus: ką reiškia biotechnologijos, kur biotechnologijos taikomos ir pan. Šokoladuotos rankos, šokolado kvapas, ir skonis mokiniams sukūrė psichologiškai palankią, saugią aplinką, kurioje jie jautėsi patogiai, drąsiai diskutavo, reiškė mintis ir idėjas. Praktinis darbas kaip visada mokiniams būna įdomus, todėl tikslas pagaminti kuo gražesnius, įdomesnius saldainius skatino kūrybiškumą, kruopštumą ir atidumą. Atlikę praktinį darbą mokiniai apibendrino biotechnologijų reikšmę žmogaus kasdienybėje ir pateikė dar po 3-5 biotechnologijų pavyzdžius. Refleksijos metu džiaugėsi savo gaminiais, įsivertino darbą ir įvardijo po 3 naujai sužinotus faktus.

Energetikos ir technikos muziejuje mokinių laukė veiklos apie technologijas žmogaus aplinkoje. „Minčių lietaus“ klausimai mokinius suaktyvino ir paskatino drąsiai išsakyti žinomas tiesas, o konkrečių technologijų pavyzdžių analizė suteikė reikiamų teorinių žinių bei paskatino suformuluoti individualius pamokos uždavinius. Susitarėme, kad pamokos pabaigoje atlikę ir apibendrinę praktinę veiklą, mokiniai pateiks ir paaiškins 3-5 žmogaus buityje taikomų technologijų pavyzdžius. Mokiniai patys pasirinko, kokias technologijas jie analizuos ir apibūdins. 3D, lazerių, garso virtimo šviesa, garso susidarymo vaizdi analizė mokiniams sukėlė daug teigiamų emocijų ir atradimo džiaugsmą.

Po pamokų darbą įsivertina ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Stengiamasi atsakyti į klausimus, ar pamoka pavyko, ar tinkamos buvo veiklos, ar mokiniams buvo aišku, naudinga ir t.t. Po šių pamokų išvykose mokytojoms įsivertinti buvo labai paprasta, nes patys mokiniai džiaugėsi savo sėkmėmis, dalinosi įspūdžiais ir atradimais. Išvada – tikslas pasiektas.

Mokytojos Daiva Gaidamavičienė, Irena Kaniušienė

Komentarai negalimi.

Pamokų laikas

1. 08.00-08.45
2. 08.55-09.40
3. 10.00-10.45
4. 11.05-11.50
5. 12.10-12.55
6. 13.10-13.55
7. 14.05-14.50
8. 15.00-15.45

Kalendorius
2022 m. rugsėjo mėn.
Pr A T K Pn Š S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Archyvas
Kategorijos