Mokyklos g. 24, Švenčionėliai, LT-18220 Švenčionių r.
+370 387 31312
rastine@skmg.lt

Integruota anglų kalbos-tikybos pamoka „Atverkime širdis šv. Kalėdoms“

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos svetainė

Integruota anglų kalbos-tikybos pamoka „Atverkime širdis šv. Kalėdoms“

Dar taip neseniai lapkričio vėjas plėšė paskutinius rudenio lapus, bet prasidėjęs Adventas ir pirmieji baltos žiemos pranašai mus nuteikė laukimui ir mažam stebuklui, kurį kasmet išgyvename vis kitaip greičiausiai todėl, kad per metus patys pasikeičiame. Advento laikas – gražiausias laikas, kai be galo gražūs yra šv. Mišių skaitiniai, ypač iš Senojo Testamento, kuriuose pranašaujama apie visų vilčių išsipildymą ir visuotinę taiką, ramybę.

Jausdamos širdyje panašius jausmus, anglų kalbos mokytoja ir klasės vadovė Nijolė Vainorienė bei tikybos mokytoja Giedra Umbražiūnienė kartu su 5b klasės mokiniais parengė advento laikui skirtą integruotą anglų kalbos-tikybos pamoką „Atverkime širdis šv. Kalėdoms”. Dažnai į tokias progines pamokas žvelgiama skeptiškai, kaip į parodomąsias, kuriose mokiniai įdomiai praleidžia laiką, bet nieko neišmoksta, įgyja mažai kompetencijų. Kad taip neatsitiktų, pirmiausia reikia kruopščiai apgalvoti pamokos uždavinį. Pamokos stebėtojai teigė, kad gal pamokos uždavinys yra per ilgas, bet labai tikslus, informatyvus. Perskaičius uždavinį matyti daug mokinių veiklų: klausysis, diskutuos, skaitys, ieškos, rašys, kurs. Mokiniai daugiausia dirbo porose, nes norėjosi, kad pasitarę su draugu suformuluotų taikliausią mintį, sukurtų gražiausią palinkėjimą mokyklos bendruomenei ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba.

Savo mintis apie gerus darbus kūnui ir sielai mokiniai užrašė ant angeliukų, kuriais papuošė eglutę. Gerus darbus mokytojos prašė rašyti pirmuoju asmeniu (mylėkime, globokime), kad tai skambėtų kaip prašymas kiekvienam nuveikti kažką gera advento metu. Gerus darbus mokiniai trumpai aptarė ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba. Džiugu, kad iš ilgo sąrašo gerų darbų anglų kalba mokiniai atrado tikrai nemažai darbų, kurių reikšmę jie suprato ir galėjo išversti į lietuvių kalbą.

Planuodamos pamoką mokytojos nepamiršo tarpdalykinės integracijos, kuri yra. paveikus būdas sudominti mokinius mokomąja medžiaga ir pasiekti geresnių ugdymo(si) rezultatų. Stebėtojos pažymėjo, kad pamokoje mokiniai ne tik gilino anglų kalbos ir tikybos žinias, bet buvo ryški integracija su gamtos mokslais, lietuvių kalba, etnokultūros programa.

Kad pamoka vyktų nuosekliai, įvykdę vieną iš pamokos uždavinyje numatytų veiklų, mokiniai tai pažymėdavo į ant lentos kabantį lapą su pamokos uždaviniu. Už kiekvieną veiklą, teisingai atsakytą klausimai mokiniai kaupė žvaigždutes, kurios pamokos pabaigoje buvo suskaičiuotos. Geriausiai dirbę mokiniai pirmiausiai gavo simbolines padėkas, paskui padėkas gavo ir mažiau žvaigždžių gavę mokiniai, nes visiškai nedirbusių pamokoje nebuvo.

Kiekvienos šventės proga mes vieni kitus sveikiname, sakome palinkėjimus vildamiesi, kad jie išsipildys. Šios pamokos metu mokiniai rašė palinkėjimus mokyklos bendruomenei ant popierinių kaspinėlių. Džiugu, kad darbus mokiniai atliko kruopščiai, todėl jų eglutė su gerų darbų angelėliais bei palinkėjimais papuošė vieną iš mokyklos erdvių.

Skaidrėse žvelgdami į mūsų žemę, tokią didelę ir kartų į tokią mažą Visatos mastu, mokiniai negalėjo nesidžiaugti tuo, kad būtent žemėje prieš 2021 metus gimė pasaulio Atpirkėjas. Kokia beprotiškai didinga meile Dievas turėjo mylėti mus, žmones, kad atsiųstų SAVO VIENATINĮ SŪNŲ mūsų išgelbėti. Todėl ir mes turėtume kurti savo santykį su pasauliu tik per meilę. Labai norėjosi, kad mokiniai šią žinią išsineštų iš pamokos.

Anglų kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Vainorienė,
tikybos mokytoja metodininkė Giedra Umbražiūnienė