Mokyklos g. 24, Švenčionėliai, LT-18220 Švenčionių r.
+370 387 31312
rastine@skmg.lt

Dalyvavo „Ateities inžinerijos“ kūrybinėse dirbtuvėse

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos svetainė

Dalyvavo „Ateities inžinerijos“ kūrybinėse dirbtuvėse

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos mokiniai gruodžio 9 dieną dalyvavo „Ateities inžinerijos“ kūrybinėse dirbtuvėse, kurios vyko Vilnius Tech Saulėtekio rūmuose adresu Saulėtekio al. 11, Senamiesčio rūmuose adresu Trakų g. 1 ir Mechanikos fakultete adresu Basanavičiaus g. 28. Užsiėmimai vyko sekančiomis tematikomis: „Filmų kūrimas mobiliu įrenginiu. Mokyklos TV“, „Dizaino ir technologijos inovacijos“, „Ateities miestas: aplinkos apsauga“, „Android programėlių kūrimas“, „Šiuolaikiškas šiltnamis“, „Skaitmeninė gamyba“, „Šiuolaikinis automobilis“, „Roboto prototipo kūrimas“, „Dirbtinio intelekto taikymas“ ir „Biomedicinos inžinerija“.

,,Ateities miestas: aplinkos apsaugos“ platformą atstovavo Agata Kazimeranec 8a, Diana Volosenkova 8a , Regimantas Gaidamavičius Ib, Bernardas Burba Ib, Donatas Prunskus IIa, Beata Kurilaitė IIa, Fausta Rusteikaitė IIa, Miglė Jurėnaitė 5b, Ugnė Uzialaitė 5b, Joris Kunigėnas 6a, Rokas Kazlauskas 6a.

,,Android programėlių kūrimo“ platformoje mokiniai diskutavo, analizavo savo tiriamuosius darbus, piešė ir rašė minčių žemėlapį. Jie bandė identifikuoti problemą, iškelti tikslus ir ieškoti galimus sprendimo būdus. Laboratorijose buvo išsamiai išanalizuotos šios temos: ,,Kvapai ir jų nustatymas“, ,,Triukšmo lygio nustatymas ir sprendimas“. Kūrybines dirbtuves organizavo dėstytoja Eglė Marčiulaitienė. Surengtoje ,,Kahoot!“ apklausoje mūsų gimnazijos mokinė Diana Volosenkova užėmė 4 vietą.

,,Android programėlių kūrimo“ platformą atstovavo Simonas Bučelis. AI konsultantė Dovilė Kurpytė-Lipnickė paaiškino kokios yra šios tematikos galimybės.

„Dizaino ir technologijos inovacijų“ platformą atstovavo Gabija Milaknytė IIb, Barbora Giedrytė IIb, Akvilė Zalagaitė IIb. Mokinės, taikant dizaino pagrindus, iš paprastų ir prieinamų medžiagų, sukūrė gaubtą šviestuvui. Buvo aptartos apšvietos pasirinkimo ir idėjos realizavimo galimybės ir padiskutuota, kokius tiriamuosius darbus galima atlikti su šviestuvais. Dėstytojas doc. dr. Linas Krūgelis pateikė informaciją apie medžiagas. Mokinės braižė, ieškojo idėjų ir jas realizavo, pagaminusios šviestuvą ir pristačiusios jį.

„Roboto prototipo kūrimo“ platformą atstovavo Robertas Čebručenka 8b kl., Majus Lašinskas 8a kl., Gabriel Šuntil IIIb kl. ir Maksim Radionov IIIb kl. Pirmojo užsiėmimo metu AI konsultantas Donatas Lukšys supažindino mokinius su Arduino struktūrą, jiems buvo suteikti programavimo žinių pagrindai. Antrojo užsiėmimo metu jaunieji inžinieriai kartu su Antanu Zinovičiumi susipažino su dirbtinio intelekto tipais ir mašininiu mokymu. Buvo lavinami mokinių analizavimo ir darbo komandoje įgūdžiai. Trečiasis užsiėmimas su Irmantu Gedzevičiumi sudomino mokinius tuo, kad jie turėjo galimybę dirbti su mikroskopais. Šio užsiėmimo metu platformos dalyviai gavo bendras žinias apie medžiagas, jų paskirtį, parinkimą, mechanines savybes ir medžiagų vidinių savybių formavimąsi. Pabaigoje mokiniai, kartu su projekto kuratore Kotryna Šileikyte, aptarė savo projektinius darbus, jų atlikimo eigą, o Kotryna atsakė į iškilusius klausimus.

„Šiuolaikinio automobilio“ platformą atstovavo Mantas Delgiado IIIa kl. AI konsultantas Robertas Pečeliūnas kūrybinės dirbtuvės pradžioje papasakojo apie šiuolaikinio automobilio projektinį darbą, tikslus ir uždavinius. Tolimesnė veikla ypatingai sudomino Mantą, kadangi buvo konstruojamas pats automobilio modelis ir aiškinami automobilių projektavimo ir gamybos principai. Kūrybinės dirbtuvės pabaigoje Mantas aptarė su konsultantu savo tolimesnes veiklas, konstruojant šiuolaikinį

automobilį.

„Biomedicinos inžinerijos“ platformą atstovavo Kajus Urbelis 8b kl. ir Nojus Saulevičius 8b kl. AI konsultantas Donatas Lukšys papasakojo apie biomedicinos raidą, biomechanikos sritis, žmogaus sutrikusių funkcijų atstatymą ir galimybių išplėtimą bei supažindino su technologijomis, padedančiomis žmogui pamatyti, pajudėti, pajausti. Praktinių užsiėmimų metu mokiniai matavosi savo raumenų biosignalus, padirbėjo su įvairiais jutikliais, imituojančiais žmogaus turimus jutimus ir turėjo galimybę apmąstyti ir pasitarti su konsultantu dėl savo kūrybinio darbo.

„Dirbtinio intelekto taikymo“ platformą atstovavo Kotryna Dešukaitė 5b ir Toma Trapikaitė 5b. AI konsultantė Ina Tetsman supažindino mokinius su Canva, papasakojo, kaip teisingai susiplanuoti darbą pagal Gantt, jį vykdyti ir pristatyti rezultatus. Dirbtinio intelekto platformos kuratorius Antanas Zinovičius parodė dirbtinio intelekto veikimo principus, taikant Tensow Flow objektų, kalbos, ženklų ir veido atpažinimo programas.

„Skaitmeninės gamybos“ platformą atstovavo Jogaila Rukšėnas Ib kl. ir Jonas Razmys Ib kl. AI konsultantė Kotryna Šileikytė papasakojo mokiniams apie konstrukcinių elementų kūrimą naudojant skaitmeninį modeliavimą SolidWorks. Sekančio užsiėmimo metu AI konsultantas ir projekto vadovas Rokas Bagdonas supažindino dalyvius su 3D spausdinimo įrangos tipais, naudojama medžiaga bei suteikė galimybę atlikti praktinį darbą „Atspausdink logotipą“. Mokiniams buvo pasiūlytos projektinių darbų temos ir aptartas jų vykdymas.

„Išmaniojo šiltnamio“ platformą atstovavo Radminas Leleiva IIa, Mykolas Baranauskas IIa, Justas Šiaudinis IIa, ir Dominykas Charačidis Ib. Mokiniai buvo supažindinti su SolidWorks modeliavimo programėle, 3D spausdinimo įrangos tipais ir jų galimybėmis, jiems buvo suteiktos žinios apie Arduino struktūrą.

„Filmų kūrimas mobiliu įrenginiu. Mokyklos TV“ – būtent taip vadinasi viena iš „Ateities inžinerijos“ platformų, kuri pasižymi savo populiarumu mūsų mokinių tarpe. Ją atstovavo Dominykas Krivonos IIIb kl., Emilis Paškevičius IIa kl., Ramūnas Filipovičius IVa kl., Veranika Arlouskaja 7a kl., Sofija Sargsian 7a kl., Rasa Raicevičiūtė 7a kl., Austėja Balčiūnaitė 7a kl. ir Odilija Balčiūnaitė 7a kl. Pirmojo užsiėmimo metu AI konsultantas Remigijus Ruokis papasakojo mokiniams apie filmo kūrimui naudojama techniką: filmavimą, montažą ir nustatymus. Dalyviai sužinojo, kaip pasirinkti filmo žanrą, parašyti filmo scenarijų ir atlikti kadruotes. Praktinio užsiėmimo metu mokiniai kūrė filmo etapus ir aiškinosi jų ypatumus. Kūrybinių dirbtuvių pabaigoje įvyko rezultatų ir tolimesnių veiksmų aptarimas.