Mokyklos g. 24, Švenčionėliai, LT-18220 Švenčionių r.
+370 387 31312
rastine@skmg.lt

Kolegialus grįžtamasis ryšys – komandinio mokytojų darbo veiksmingas metodas

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos svetainė

Kolegialus grįžtamasis ryšys – komandinio mokytojų darbo veiksmingas metodas

Siekiant tobulinti ugdymo kokybę, vienas iš labiausiai pasiteisinančių komandinio darbo metodų yra kolegialus grįžtamasis ryšys, kurio dėmesio centre yra pamoka ir mokinių bei mokytojo mokymasis.

Kovo pradžioje ketvirtose klasėse vyko matematikos kolegialios pamokos. Mokytojos turėjo susitikti ir numatyti konkrečius matematikos pamokos tikslus ir uždavinius, apgalvoti, kokią temą pasirinkti, kad mokiniams būtų įdomu, suprantama, žaisminga. Mokykloje pamokos vyksta vienaip, o kitapus ekrano kitaip. Buvo dėl ko ir jaudintis – gal vaikai laiku neprisijungs, gal nepasiseks, o gal nesukaups dėmesio? Dvi savaites vyko temos paieškos, planavimo darbai. Pasirinkta tema „Statistika“. Žinodamos savo klasės mokinių galimybes mokytojos kėlė pamokos tikslus ir uždavinius, drauge ieškojo ir atrado veiksnių, prisidėjusių prie pamokos efektyvumo didinimo. Pamokos vyko nuotoliniu būdu.

Pirmiausia pamoka vyko 4b klasėje, kurią vedė mokytoja Rita. Mokiniai buvo puikiai nuteikti pamokai, aktyviai įsitraukė į veiklas: skaitė, analizavo, rinko reikiamus duomenis, juos tvarkė, pateikė informaciją lentelėse, diagramose, analizavo gautą informaciją, rinko taškus už teisingus atsakymus.

4c klasėje pamoką ta pačia tema vedė mokytoja Jolanta. Pamokos pradžioje mokytoja nuteikė mokinius pamokai, paaiškino užduotis ir iš karto aktyviai ėmėsi darbo. Į pamokos planą mokytoja įtraukė apklausą apie savo klasės mokinių gimtadienius. Mokiniai aktyviai diskutavo, aiškino diagramas, rinko taškus.

Paskutinė pamoka vyko 4a klasėje, kurią vedė mokytoja Danutė. Ji puikiai motyvavo mokinius, sužadino susidomėjimą statistika.Vaikai patys skaitė informaciją, pateiktą lentelėse, diagramose, piktogramose, gautus duomenis pavaizdavo stulpelinėse diagramose, formulavo klausimus apie grįžtančius gandrus ir jų sukamus gandralizdžius.

Kiekvienoje pamokoje ketvirtokai žaidimo forma nagrinėjo statistinius duomenis, išmoko skaityti įvairias diagramas, nagrinėjo skaidres, buvo skatinami aktyviai veikti, rinko taškus, patys įsivertino savo nuotaiką ir darbą, kiekvienas mokinys patyrė sėkmę.

Po kiekvienos pamokos vyko grįžtamojo ryšio pokalbis. Jo metu mokytojos suteikė viena kitai vertingos informacijos apie jų darbą pamokų metu. Tai papildė savirefleksijos dėka įgytas įžvalgas ir suteikė impulsų savo pamokinės veiklos optimizavimui ir asmeniniam tobulėjimui. Gražių, gerų, šiltų žodžių negailėjo pamokas stebėjusios kolegės.

Kolegialios pamokos mokytojoms padėjo tobulinti IKT gebėjimus organizuojant pamokas nuotoliniu būdu, kartu ruoštis pamokoms, jas planuoti. Taip buvo kuriama vidinė grįžtamojo ryšio kultūra. Į pamoką mokytojos pasižiūrėjo kaip į bendrą mokymosi projektą, orientuotą ne tik į kompetencijas, bet ir į asmenybę bei savijautą.

Pradinių klasių mokytojos metodininkės
Rita Jusienė,
Jolanta Juknienė,
Danutė Drėgvienė