Mokyklos g. 24, Švenčionėliai, LT-18220 Švenčionių r.
+370 387 31312
rastine@skmg.lt

Baltų kultūros pažinimo keliu

Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos svetainė

Baltų kultūros pažinimo keliu

9a ir 9b klasių mokiniai dalyvavo netradicinėje pamokoje-ekskursijoje „Baltų kultūros pažinimo keliu“. Integruoto lietuvių kalbos ir literatūros, kūno kultūros, istorijos užsiėmimo tikslas – supažindinant mokinius su vieninteliu Lietuvoje Baltų dievų muziejumi Naisiuose, pirmuoju Lietuvoje ir Latvijoje interaktyvaus baltų kultūros populiarinimo centru Šiauliuose, atrinkti pagrindinius baltų kultūros faktus, skatinti mokinių fizinį aktyvumą.

Pamoka prasidėjo Baltų dievų muziejaus pradžioje – Saulės aikštėje. Jos centre – unikalus Saulės laikrodis: ant 25 akmenų surašyti protėvių vartoti senieji valandų pavadinimai, šalia – ant 12 didžiųjų akmenų – pagrindinių baltų kultūrai būdingų švenčių autentiški pavadinimai. Čia įvyko pažintis su visata, pasaulio šalimis, dangaus dievų šeima. Kiti pagoniškumu praturtinti kraštovaizdžio objektai – Alkos kalnas, Ugnies aikštė, Mėnulio akis, Laimės ežeras, Meilės sala ir įspūdingo dydžio Baltų arena – gidės pasakojimuose atskleisti kaip ypatinga ir neatsiejama baltų kultūros dalis. Mokiniai turėjo puikią progą apžiūrėti 53 ąžuolines dievų skulptūras, kuriomis remdamiesi lietuvių, latvių ir prūsų mitologija, archeologiniais tyrinėjimais, rašytiniais XIII–XVIII a. šaltiniais, tautosakos kūriniais, etnografiniais papročių aprašymais pažintinio tako kūrėjai pasakoja apie baltų kultūrą, mitus, senosios religijos vertybes: laimę, dalią, bičiulystę, meilę, ištikimybę, grožį.

Baltų žolynų muziejuje – į tris dalis suskirstytame prieverpstės formos gėlyne – mokiniai išgirdo pasakojimus apie auginamus sakralinius, buitinius ir kultūrinius augalus.

Mokiniai klausydamiesi gidės pasakojimų sukaupė pristatymui reikalingą informaciją, atsakė į klausimus.

Antroji pamokos dalis – apsilankymas Šiaulių Baltų kultūros pažinimo centre „Baltų kelias“. Čia šiuolaikinėmis technologijomis, eksponatų kopijomis, edukacinėmis veiklomis pristatoma baltų istorija, kultūra, gyvensena sukuriant galimybes ugdyti baltiškojo paveldo pažinimą ir jo išsaugojimą. „Baltų kelio“ erdvėse mokiniai išbandė keturis interaktyvius žaidimus: „Baltų profesija“, „Pažink baltiškus daiktus“,  „Nukeliauk į baltų kasdienybę“, „Baltų gyvenimas“. Garsais, šviesomis, šiuolaikinėmis technologijomis užpildyta erdvė, atliktos užduotys, surasti atsakymai į klausimus leido mokiniams geriau pažinti senovės baltų kultūrą ir gyvenimą.

Taip pat jau išeidami iš namų mokiniai turėjo užduotį kelionės metu pasiekti rekomenduojamą žingsnių per dieną normą – 10 000. Kelionės pabaigoje  buvo akivaizdu, kad rezultatas pranoko lūkesčius.

Pamokos-išvykos refleksija įvyko mokiniams pristatant grupėse parengtas pateiktis.

Mokytojos Andžela Zenkevičienė, Daiva Panavienė,
Alė Krinickienė, Asta Činčikienė